«Ақмола облысы білім басқармасының Бурабай ауданы бойынша білім бөлімінің жанындағы Щучинск қаласының «Арман» балалар-жасөспірімдер шығармашылық орталығы» мемлекеттік коммуналдық қазыналық кәсіпорны
Государственное коммунальное казенное предприятие «Центр детско-юношеского творчества «Арман» города Щучинск при отделе образования по Бурабайскому району управления образования Акмолинской области» 

    

Ұйымдар тізімі

Галерея

Смотреть все>>>

Ғылыми мақала «Отбасында балаларды табысты тәрбиелеудің шарттары мен ұсыныстары»

Ғылыми мақала

«Отбасында балаларды табысты тәрбиелеудің

шарттары мен ұсыныстары»

Дайындағандар: Шоқан Уалиханов атындағы Көкшетау университетінің психология факультетінің студенттері:

 Рысбек Г.А., Селиванова А.А., Федорова Д.А.

Адамның өмірінде, оны қорғауда, рухани қажеттіліктерін қалыптастыруда және қанағаттандыруда, сондай-ақ оның алғашқы әлеуметтенуінде отбасы ерекше рөл атқарады. Баланың жеке басы оның өмірі мен қызметі өтетін барлық қоғамдық қатынастардың әсерінен қалыптасады. Отбасында бала қоғамдағы қалыпты өмір сүруге қажетті наным-сенімдерді, әлеуметтік мақұлданған мінез-құлық түрлерін меңгереді. Баланың даралығы, оның ішкі дүниесі барынша жанұяда көрінеді. Ата-ана махаббаты балалар өмірінің эмоционалдық, рухани және интеллектуалдық саласын ашуға, байытуға көмектеседі. Өз тұлғасының жан-жақты және үйлесімді дамуы үшін бала бақыт, сүйіспеншілік, түсіністік атмосферасында өсуі керек.

Тәрбие процесінің жетістігі оның қатысушыларының кем дегенде біреуі қуаныш пен сәттілік сезімін бастан өткергенде немесе бастан өткергенде ғана талқылануы керек. Бұл тақырып психология және педагогика саласындағы көптеген зерттеушілердің назарын аударады. Кішкентай адамды тәрбиелеудегі ең бастысы – рухани бірлікке жету, ата-ананың баламен адамгершілік байланысы. Балаға үйрететін нәрсеміздің нақты мысалдармен дәлелденуі өте маңызды, ол ересектерде теория практикадан алшақ кетпейтінін көреді.
Ата-аналарға мынадай ұсыныстар беруге болады.
1) Ата-ана мен бала қарым-қатынасын оңтайландыру. Бала сүйіспеншілік, құрмет, оның жеке ерекшеліктерін құрметтеу, оның істері мен қызметіне қызығушылық, оның жетістіктеріне сенімділік атмосферасында өсуі қажет.
2) Баланың құрдастарымен қарым-қатынасын оңтайландыру. Баланың басқа балалармен толық қарым-қатынасы үшін жағдай жасау қажет; егер олармен қарым-қатынаста қиындықтар болса, оның себебін анықтап, кіші оқушының құрдастар тобына сенімін арттыруға көмектесу керек.
3) Баланың жеке тәжірибесін кеңейту және байыту. Баланың іс-әрекеті неғұрлым жан-жақты болса, соғұрлым белсенді өз бетінше әрекет ету мүмкіндігі көп болса, соғұрлым оның өз қабілеттерін тексеруге және өзі туралы түсініктерін кеңейтуге мүмкіндіктер болады.
4) Өз тәжірибесін және өз іс-әрекеті мен іс-әрекетінің нәтижесін талдау қабілетін дамыту. Баланың жеке басын әрқашан оң бағалай отырып, онымен бірге оның іс-әрекетінің нәтижесін бағалау, үлгімен салыстыру, қиындықтар мен қателердің себептерін және оларды түзету жолдарын табу керек.
5) Балалардың бойында үлкендер жүктеген жаза, парыз ретінде емес, оқуға деген көзқарасты тәрбиелеу керек. Әке мен шеше ұстазға құрмет көрсетуі, баланың оған деген сыйластық қатынасын, сыныптастарына деген сыйластық қатынасын қалыптастыруы керек.
6) Бала жаңа білімді меңгеруде қиналса, төзімділік таныту керек. Мұндай бағалаулардан аулақ болу керек: «ойланбадым», «сен тырыспадың», «үйренбедің».
7) Егер баланың оқуда қиындықтары болса, оны айыптамаңыз. Егер әке мен шеше қаталдық, айыптау, қорқыту көрсетсе, бұл оқушының оқудағы қиындықтарды жеңуге деген ұмтылысын күшейтеді, сонымен қатар оқуға деген ұмтылысы мен сенімі жоғалады, әрқашан кінәлі сезім, өзінің сенімсіздігі туралы сана пайда болады.
8) Балалар ата-анасының сүйіспеншілігін сезінуі керек, сәтсіздік оны ата-анасының махаббатынан айыруы мүмкін екенін сезінбеуі керек. Мысалы, егер отбасы мүшелері оқушыға деген көзқарасын алған бағаларына байланысты етсе («Мен жеңілген адамды жақсы көргім келмейді және оны жақсы көргім келмейді»), онда олар оны өзінен алшақтатады, яғни олар оқушыға деген көзқарасын төмендетеді. оның табысты тәрбиесіне әсері. 9) Балаңызды жиі мақтаңыз. Ол олардың оған сенетінін сезінуі керек: «Мен сіз мұны міндетті түрде үйренетініңізді білемін, сіз бұған дейін жақсырақ болдыңыз». Баланың өзін жақсы көретініне, ата-анасы сол қалпында қабылдайтынына деген сенімі ғана оның табысқа жетуіне көмектеседі.
   Тұлғаның дамуындағы отбасы тәрбиесінің рөлі даусыз үлкен, өйткені дамып келе жатқан тұлғаның негізгі құндылық бағдарлары отбасында қаланады. Көптеген авторлар баланың жеке басын қалыптастырудағы ата-ана көзқарасының шешуші рөлін атап көрсетеді. Жан Жак Руссо әрбір кейінгі мұғалімнің балаға бұрынғыға қарағанда ықпалы аз екенін жазған. Осыдан шығатыны, дұрыс таңдалған тәрбие әдістері баланың өзін-өзі дамытуға үлкен пайдасын тигізеді. Ата-аналар алғашқы тәрбиешілер болып саналады және балаға оның өмірінің алғашқы жылдарында да, дамудың кейінгі кезеңдерінде де негізгі және үлкен әсер етеді. Көбінесе ата-аналар балаларын қалай тәрбиелесе, солай тәрбиеленеді. Бала - ересек адам сияқты. Оған белгілі бір көзқарас болуы керек. Әрбір ата-ана баласына мұқият қарап, оның әдет-ғұрпын зерттеп, оның мінез-құлқын, іс-әрекетін талдап, белгілі бір тұжырымдар жасайды және соның негізінде отбасындағы табысты тәрбиенің өзіндік әдісін қалыптастырады.

 
Жаңартылған күні: 02.05.2023 09:22
Құрылған күні: 02.05.2023 09:22

Текст